torsdag 23 augusti 2012

Läkarbesök och veterinärsbesök

Jag ska inte åka till Göteborg...bli visst lite krasslig när jag är där *s*.
Det fick bli ett läkarbesök på måndagen efter en jäkligt jobbig natt men med lite medicin ska jag snart vara på banan igen.
Det var inplanerat rallyträning på måndagskvällen och den ville jag inte missa så jag gav mig iväg med Nicita...smart eller. Det gick bra men vi blev båda trötta...men det var det värt.

Tisdagen vaknade jag med en fruktansvärd huvudvärk, stannade i sängen fram till 12-tiden. Nicita skulle till veterinären så jag fick ta mig upp och med lite piller fixade det sig.
Hon skulle ha sin årliga vaccination och så skulle Kerstin titta på hennes klåda. Fick en lösning som ska strykas på 2 gånger om dagen i 10 dagar, sen hoppas vi att det har blivit bra.
Nicita har under 2 år gått på Canidryl för sin rygg. Det var dags för ett nytt recept och färden fortsatte till apoteket. Receptet var på 200 tabletter med 2 uttag. När jag kom till apoteket fanns inte förpackningar med 200 bara med 100. Dom ringde runt till alla apotek i hela Halmstad men ingen hade. Jag undrade om dom kunde beställa hem...visst, men tyvärr så var det restnoterat så man visste inte när det skulle komma...kunde ta väldigt lång tid.
Klart man kan ta 2 förpackningar med 100 men det är en jäkla skillnad på pris. 100 kostar 468:- 200 kostar 704:-. Jag försökte få 2 förpackningar med 100 för samma pris som 200 men se det gick inte för sig...så jag fick ta 2 á 100.
På kvällen tog vi en långtur innan TV-soffan intogs.

Onsdagen började med träning i Halmstad...vi var ovanligt många...jättekul. Jag satte upp en avancerad rallybana som både Kaisa och Nicita fick gå. Den första med Nicita var lite si och så, lite för mycket snack. Andra gången gick det kanon, var så nöjd med henne. Sen fick Kaisa gå den 2 gånger...hon är tyst och lugn...tänk om Nicita hade kunnat vara lika lugn.
Som sagt...andra gången gick kanon och där skulle jag slutat men...jag gjorde den en gång till med skitresultat...varför lär man sig inte.
Det är alltid eftersnack efter träningen vilket är trevligt och lärorikt...särskilt idag när vi var så många...många reflektioner.
Nu velar jag fram och tillbaka om vi ska anmäla oss till tävlingen i slutet av september. Vi kan ju ha kommit tillrätta med snacket och har vi inte det kan vi lämna återbud...ja det lutar åt anmälan.
Vi fortsätter med träningen på balansbollen...det går bättre och bättre...Nicita tycker om det, svansen går som en propeller...och trött blir hon.
På kvällen blev det en långtur mellan skurarna innan det var dags för TV-soffan och Chelsea-matchen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar