måndag 6 augusti 2012

Funderingar...

Jag har mycket funderingar på min träning med Nicita.
Hennes snack gör mig så in i ....irriterad. Har fått flera tips men det verkar inte fungera...kanske inte ska ge upp så lätt. Men frågan är vilken taktik jag ska välja.
Lite positivt finns det trots allt.
I torsdags höll jag i Rallylydnaden på Halmstads torsdagsträff. Det sattes upp en nybörjarbana som jag testade av med Nicita. Hon var näst intill tyst vilken jag tyckte var positivt. Sedan fick hon sitta vid sidan av och tittade på alla dom andra. När träningen var klar skulle jag göra banan med henne...gick inte alls...så mycket snack. Hon hade suttit och taggat upp sig...ojojoj vilken stressig hund jag hade.
På fredagen tränade jag lydnad ute på vår stora gräsplan...lydnad med rallymoment utan skyltar. Det gick kanonbra.
Samma på lördagen men först ett pass på balansbollen...gick kanon. Efter det en långpromenad och jag hade en trött hund.
Det är skyltarna som stressar upp henne. När Rallygänget tränade med skyltar gick jag lite hur som helst mellan skyltarna, gjorde någon skylt men gick förbi dom flesta...det gick bra.
På kvällen cyklade jag och mannen in till stan och åt och drack gott på Fox and Anchor. Grillar lammfílé med en potatis och västerbottenkaka och rödvinssky...du milde tid så gott det var.
I söndags var jag, Marje och Ylva hemma hos Gittan. Kollade hennes helmysiga valpar och blev bjudna på en supersmarrig fika. Valparna hade man kunnat sitta och gosa med hur länge som helst...så himla söta. Innan jag cyklade dit fick jag förmaningens ord från mannen "Vi ska inte ha någon valp"...
I dag gick vi en lång runda i regnet...faktiskt riktigt skönt och det var nästan lite tropiskt när vi gick på Kolastigen i Frennarpsskogen.
Lite senare blev det träning på balansbollen, en ganska tuff träning. Sedan gick vi ut på gräsplanen och tränade lydnad och jag la in lite rallymoment. Har börjat att dela upp vissa moment som det är mest snack vid...det gick kanonbra.
Efter träningen gick vi en ganska långa runda så nu har jag 2 trötta Töser.
Till min stora förvåning har mannen lagat mat i kväll...ugnsbakad gös som han själv hade fiskat...annars hade han säkert inte lagat någon mat *s*

Några bilder på Flisans valpar som jag gosade med. Visst är dom söta...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar