söndag 12 januari 2014

Rallyträning

Torsdagen den 9 januari hyrde Anki en hall i arenan i 2 timmar och satt upp 2 rallybanor, en nybörjar/fortsättning och en avancerad/mästare.
Hon la ut en inbjudan på vår fb-sida för att se om intresse fanns att komma med och träna. Jomenvisst, kommer man till dukat bord så klart man kommer och det kostade bara 40 kr.
Vi var 10-12 stycken som kom, några hade 2 hundar, så det blev ett rejält gäng.

Först tänkte jag inte följa med, trodde det skulle bli mycket väntan och det är inte bra för Nicita att ligga still mycket och bli kall, hennes rygg fixar inte det. Men så tänkte jag...jag tar med något varmt hon kan ligga på och så får jag försöka röra mycket på henne. Men jag hade inte behövt vara bekymrad över det. Trots att vi var så många flöt det på bra så det blev inte mycket att ligga och vänta.

Hille hade tagit med nybakade pizzabullar och nybakade vaniljbullar som hon bjöd på...hur gott var inte det på en skala...supermumsigt. Maggan hade med kaffe som hon bjöd på.

Det blev en kanonkväll med bra träning, både rally och socialt. Det blir en ny träningskväll den 16 januari...den längtar vi till.

Så ville Anki att vi skulle ta ett kort på henne och Ture...det var ingen enkel uppgift. Ture är full av energi, har en räv bakom varje öra och glimten i ögat, en supergo kille. Att sitta still är liksom inte hans grej och att ta kort med mobilkamera, dom är ju inte så snabba när man trycker på knappen... Jag vet inte hur många kort jag tog, han var snabb med att vända på huvudet, skulle ha koll på allt som hände runt oss. Men vi lyckades få ett som blev godkänt, inte bra men ändå. Nästa gång ska vi ha med en riktig kamera och fota mycket på all träning.

Anki med Ture-bus



  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar