söndag 12 januari 2014

Hälsat på Thom

Ja nu var det dags att åka till Oskarströms Brukshundklubb och träffa Thom. Vi jobbade ihop i 10 månader, fast den andra veckan råkade jag ut för ridolyckan och gick gipsad i 8 veckor, mer än otur.

Men sen började vår gemensamma tid, en tid som jag aldrig kommer att glömma. Ganska snart lärde jag mig en ny sak...ingen bra sak...att svära så in i... Thom är ju känd för att svära en hel del :)
Det blev en olat som jag hade med mig hela tiden men efter ett tag när jag slutat ja då slutade jag med mina svordomar.

Efter jag hade slutat blev det bara en träff då och då, och med min skola och sedan mitt nya jobb har det varit svårt, näst intill omöjligt att hälsa på.
Men i fredags var jag ledig och då åkte jag dit. Jisses vad jag och töserna saknar den tiden. Dom blev helt tossiga när dom träffa Thom och visste direkt när han tog fram godis vad som skulle hända. Han slängde alltid en massa godis på golvet i ett av rummen som dom fick leta upp...det hade dom inte glömt.
Det blev en fika och klart en massa tjabb. Fick höra att många saknade mig, pratade positivt om mig. Ja, det var synd att det blev som det blev. Jag gillade att hålla på med hemsidan, jag var en glad amatör, men jag fick många positiva kommentarer, var snabb med att lägga ut ny information. Sen skulle den ändras om och förbättras...hmmm vet nog inte om den förbättrades men ändrades om det gjorde den...men det är min syn.
Jag hade hand om medlemsregistret och fick många kontakter genom den. Det kändes lite si och så att lämna allt men så blev det.
Jag gick över till Halmstad och blev varmt mottagen så det blev bra ändå.

När jag var hos Thom kom Ewa och jag fick en varm och go kram, vi blev båda rörda, tårarna brände.
Fick höra mer om hur saknad jag var och det kändes gott. Men som någon sa....Man saknar inte kon... och lite så är det nog.
Men allt detta jag fick höra så innebär det ändå att jag gjorde ett bra jobb under tiden jag var där...gjorde mycket även den tiden jag inte jobbade där.

Nu ska det förhoppningsvis inte dröja så länge innan jag kan komma och hälsa på...får väl se till att jag får en ledig dag...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar