måndag 6 januari 2014

Nu är det 2014

Året har börjat bra, har visserligen jobbat alla svarta dagar...pengar behövs efter helgerna.

Jag och Nicita har börjat att ta tag i vår träningen, aktivering behövs även om vi inte har några tävlingsmål.

Saknar den lilla fågeln i stallet, har inte sett den på ett tag. Det sägs att han brukar vara i andra stalldelen men jag har inte sett honom. Tänk vad man sakna en liten fågel...

I går hade SBK Halmstad hyrt 2 hallar i Halmstad Hundarena för klubbens medlemmar, kl 11.00 - kl 14.00, vi betalar 20 kr, nästan gratis.
Jag åkte dit med Nicita, tänkte träna lite men framför allt var jag ute efter den sociala biten, både för mig och för Nicita. Vi kom dit 11.30 och då var där bara 3 som tränade, visserligen var det fullt i agilityhallen, men dom tillhörde ett annat gäng.
Vi började träna lite, sen satt jag och pratade med Ronny och Pia. Lite mer träning, sen satt jag och Maggan och pratade. Under dessa stunder satt Nicita helt avslappnad och ändå gick det hundar bakom oss, hon brydde sig inte. Lite mer träning, sen fikade jag och Maggan, hon bjöd på kaffe och en smarrig saffransbulle.
Nu hade det kommit lite mer folk så vi tränade lite till. Vi var i hallen nästan 2 timmar och det märktes inget på Nicita och hennes rygg, men å andra sidan var hon i mycket rörelse. Hon fixar inte att ligga still för mycket och bli kall.

Resten av dagen tillbringade jag mest i soffan, engelsk fotboll på tv, läste lite o löste korsord.
Husse gick ut med töserna i nästan 2 timmar, började regna efter en liten stund. Men dom fortsatte att gå den tänkta rundan, in till stan, när dom kom hem var dom som 3 dränkta katter. Våta hundar luktar f-n...
Dom fick sin kvällsmat sedan la dom sig och sov gott.

I eftermiddag ska jag och Anki, förhoppningsvis kommer Ingrid och Siru också, laminera in en massa rallyskyltar. Gör vi alla klasserna och i 2 ex blir det 142 skyltar. Det kommer att ta sin tid.
Ganska lustigt...när man ordnar en träning där du kommer till dukat bord, ja då kommer det många. Idag är det "jobb", hur många kommer då? Inte är det många, 2 förutom mig och Anki. Några jobbar visserligen och en ställer hund, men alla dom andra.
På torsdag har Anki hyrt Arenahallen i 2 timmar och kommer att ställa upp 2 banor. Hon har bjudit in rallyfolk och det är visst 13 eller 14 som anmält sig...kommer till dukat bord.

I morgon kväll är det möte inför sommarens läger...ska bli spännande att vara med och arrangera ett läger, det har jag aldrig gjort innan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar