onsdag 3 april 2013

Mindre nöjd....

Att det ska vara så förbaskat svårt detta med hundträning.
Vi rallytjejer brukar ju säga att det är "busenkelt" men det vet i skam om det är :)

Förra tisdagen gick det ju så himla bra...igår va det mest skit. Fick nya tips på vår fortsatta träning.
Så idag träffades jag, Ingrid, Anki och Marje på klubben för ett träningspass...Maggan dök upp lite senare.
Jag testade dom nya tipsen men nej...det fungerade inte.
Testade en kombination av vårt "gamla" och vårt "nya" tänk....gick något bättre.
Nu kommer vi att börja på ruta ett, bara enkla skyltar och ingen högerhandling för att försöka komma dit vi har varit. En sak som jag inte kommer att ha på planen...godis i fickan. Tydligen har Nicita stenkoll på mina händer, mina godishänder, och handrörelser får igång henne...tror klart det ska komma godis. Nej...godis får bli externbelöning...belöning på planen får bli min röst och smek i mungipan.

Vi tränade en hel del fritt följ och det gick kanon, tyst, lugn och fokuserad. Alltid något att glädjas över.
Efter träningen gick jag och Marje en runda med hundarna.
Sen fikade jag med Anki och ett gäng som hade börjat en valpkurs. När dom fikat klart så kollade vi på alla valparna....så små och så söta.

I morgon tar vi nya tag i hundträningen...positiva tag :)
Vi har 3 veckor på oss att komma på rätt väg...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar