torsdag 18 april 2013

En vecka går fort...

Ja det är en vecka sedan jag skrev här och det har hänt en hel del.
Förra torsdagen åkte mannen till Sharm El Shejk på en dykresa så en hel vecka har jag varit ensam hemma...fattar inte vart denna vecka har tagit vägen...i natt kommer han hem igen.

Jag har tränat Nicita en hel del med blandade resultat.

I lördags var det hopptävling på Mickedala så där tillbringade jag lite tid. Kvällen tillbringades hemma i tv-soffan...bara jag och Töserna så det var tyst och lugnt.

I söndags var det BH/BSL/IPO-tävling på SBK Halmstad så där tillbringade jag några timmar.

I måndags var det dags för Tiarp och pyssla om Echo. Han var ruskigt smutsig...kunde knapp se vilken färg han egentligen har. Ska vara skimmel...kan man tro det? Men man brukar ju säga att "skitiga barn är lyckliga barn"



 
 
Innan stallet fick Töserna springa av sig i grustaget...jäklar vad dom sprang och trötta blev dom...ja jag också.
På kvällen var jag på klubben. Fick förtroendet att hålla i Ankis rallylydnadskurs fortsättning. Vilka tjejer jag hade...superduktiga och sög åt sig alla mina tips jag hade att komma med.
Dom fick läxa så nästa gång dom träffas ska jag titta på dom, kolla att dom gjort sin läxa :)
 
Tisdagen började hos tandläkaren. Hade bitit sönder en tand så jag var riktigt nervös...gillar inte att gå till tandläkaren. Jag fick en ny tandläkare, en ung kille som va helt suverän...kände inget när han fixade till tanden så jag hade inte behövt vara nervös.
Eftermiddagen tillbringade jag ute i solen och rensade bort en massa visset i trädgården. Man får passa på när solen visar sig.
Även tvättmaskinen gick på högvarv...hästtäcken, schabrak och hundfiltar tvättades och fick torka ute...härligt,
På kvällen var vi på rallykursen. Resultatet var lite si och så men jag tror jag börjar komma på rätt väg...tro kan man ju alltid göra :)
 
Även onsdagen bjöd på ett härlig väder. Jag och Töserna åkte till skogen och gick en härlig promenad. Nicita badade tassarna i sjön...På ena sidan var det is och lite snö i sjökanten, andra sidan glittrade solen i vattnet och det är kanske 25 meter mellan.
 




 
 
Sen eftermiddag fick jag en middagsgäst, lite god mat och en del tjabb. Sedan sprang hon hem...tränar inför Göteborgsvarvet.
 
Idag torsdag har jag inte gjort så mycket.
Vi har varit på klubben och tränat. Jag satte upp en avancerad bana som jag och Anki gick. Anki gick med både Ture och Rambo. Jag och Nicita gick den 3 gånger och det gick bra, funderade på en fjärde gång men då stoppade Stephanie mig...sluta när det går som bäst. Tänk om du går den en gång till så får du fram det oönskade beteendet. Tack Steffi!
Efter träningen fikade jag tillsammans med Anki och Erika och Anki bjöd på jordgubbar. Tack tjejer för en härlig fika ute på altanen.
 
 
Mina goa töser
 
Kaisa

Nicita


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar