måndag 8 april 2013

Hästar och Hundar...

Det är det som kretsar i mitt liv...mannen lite vid sidan om <3
Igår va det dressyr-clearround på Mickedala och klart att jag var där och tittade på en massa kompisar och filmade några. Å så är jag klart hästskötare till den vite prinsen. Jäklar så kallt det va att stå ute i blåst och lite snöfall och fixa med hästen...å inne i ridhuset va det inte så mycket varmare. Trodde fingrarna skulle förfrysa när jag filmade.

Bilder från påskens intensiva träning





Idag efter jobbet åkte jag till Tiarp och fixade för Echo. Hovslagaren va där så det blev en hel del tjabbande.
Väl hemma, ut med Töserna innan jag fick lite mat i magen. Hade tänkt åka till Heden men jag frös så förbaskat, kröp ner i sängen och klart att jag somnade. Vaknade kl 17 och skulle vara på klubben kl 18. Nu blev det fart på mig. Först ut en halvtimmes promenad med Kaisa...hennes egentid med matte som är dagens höjdpunkt.
Sen hämta Nicita och ryggsäcken och till klubben. Skulle träna tillsammans med Anki och Gittan...vi ska ju snart ut och tävla.
Det kändes på Nicita att det blev lite stressigt. Hon gick och smågnydde till och från...gick banan 3 gånger och mellan varven tränade vi fritt följ.
Efter träningen fikade vi...så klart...och det blev som vanligt mycket tjabbande.

När vi kom hem tog jag med Kaisa ut på en kvällspromenad...2 gånger med egentid...så lycklig hon va. Hon har börjat kolla så mycket på mig, söker ögonkontakt för då får man en godisbit. Tänk om hon hade varit så kontaktsökande när hon va yngre...gamla tanten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar