tisdag 5 juni 2012

Fy f-n vilken dag


Började med inträdesprovet till utbildningen. Jag har aldrig sett ett sådant svårt matteprov...högskolenivå...så informerade dom att det skulle vara lättare ekvationer. Jag bara satt och tittade på dom, flera uppgifter hade jag ingen susning om hur dom skulle lösas. För att bli godkänd skulle man ha 80% och jag fick ihop 70%.
Svenskaprovet gick som en dans.
Nu blir det till att plugga en helt annan sorts matte än den jag har gjort. Nästa prov är den 5 juli...klarar jag inte det är det kört med utbildningen.

Nicita har varit hos veterinären för sin klåda och "eksem". Hon har hårsäcksinflammation och en enklare variant av rävskabb. Så nu har hon fått medicin som hon ska ta i 1 månad sen är det återbesök. Frågade om det smittar på andra hundar men det gör det inte...tur för Kaisa.

Efter detta behövde jag rensa huvudet så det blev en tur till Heden. Det blåste halv storm men jag behövde bara gå och inte tänka på något.
Nu sitter jag med en kopp kaffe och syndar med Daim-och Conflakescrisp...massor av kalorier och egentligen för sött...men men, jag behöver det.

I kväll blir det lite god mat och vin framför TV:n...fotbollskväll.

Ha en trevlig nationaldag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar