söndag 22 september 2013

Rallyhelg!

I går tillbringade jag ett antal timmar på Falkenbergs Brukshundklubb där det var rallylydnadstävling. Jag hade några kompisar som skulle tävla och naturligtvis ville jag heja på dom.
Det var blandade resultat men oavsett så hade alla kul. Rallygänget fick ytterligare en uppflyttad så nu väntar uppflyttningsfika...igen.

I dag har vi haft en träningsdag på klubben. Vi var 8 tjejer med 10 hundar som tränade...ja så kom det en kille i slutet som bara ville prova på.
Vi började dagen med frukost där vi presenterade varandra, flera hade inte träffats tidigare, och så gick vi igenom vad var och en ville göra.
Vi satte upp en fortsättningsbana och en avancerad...jag tog på mig ansvaret att hjälpa dom nya på fortsättningsbanan. Det var ett givande uppdrag...jätteduktiga tjejer med sina hundar. Jag gick själv banan med Nicita för att känna av den, en klurig bana där man verkligen fick tänka. Snyggt jobbat tjejer som satte upp en bana för första gången.

Anki hade fixat ost- och skinkpaj med sallad som vi hade till lunch. Det blev många diskussioner och många härlga skratt. Marcus kom och satte sig hos oss, vilket gäng ni är, ni har alltid så himla kul och så ofta något smaskigt att äta.
Efter lunchen gick vi ut och tränade lite till...i ösregn. Nicita fick testa den avancerade banan...tossig var hon, vi har inte tränat på länge...hon hade så kul och det är ju det som är meningen.

Vi avslutade träningsdagen med kaffe och ananaspaj med vispad grädde som jag hade gjort. Återigen många diskussioner och helt underbara skratt.

Tack tjejer för en fantastisk träningsdag...detta får vi göra om.

Några bilder från dagen...

 
 




 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar