lördag 7 september 2013

En dag i stugan

I morse packade jag en picknick-korg och lite hundgodis så bar det iväg till stugan.
Kände att man måste utnyttja dom sista sommardagarna.
Dom senaste dagarna har Nicita fått sådana idiotryck, far omkring som en liten galning så att komma till stugan och få rusa av sig, ja snacka om att rusa, det behövde hon.

Jag hade tänkt mig en lugn dag i solstolen och en spännande bok men Nicita ville lite mer. Efter sitt race trodde jag att hon skulle strosa runt lite själv men inte. Hon stod jämte mig och gnällde och plirade med ögonen. Matte, jag vill göra något.
Jag tog fram lite föremål som jag gömde svårt...tänkte att nu ska du väl ändå bli nöjd. Det var svåra uppletande, hon fick verkligen jobba, men hon ville bara mer och mer...så där höll vi på en stund. Sen fick dom varsitt stort ben att gnaga på...lite lugnt en stund.

Jag hittade en hel del svamp, ska smörstekas till kvällens middag...gott eller gott!

I dag kom det ett nytt blogginlägg från sonen. Jisses vilket äventyr han är ute på...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar