fredag 25 januari 2013

Tankar om träning

Har suttit och funderat lite på vår träning.
Vi bokar 1-2 timmar i veckan i Halmstad Hundarena men sen blir det inte så mycket mer...varför? Har jag blivit för bekväm?
Vill jag inte träna ute (har ju varit svinkallt och Nicita får lätt köldkramp)?
Har det varit för mycket på jobbet så orken tagit slut?
Eller vad beror det på?
Detta är kan ju vara en orsak till Nicitas ljud (vilket jag tror). Hon blir ju så taggad och vill så mycket.

Om man ska tro meterologerna ska det bli lite mildare väder och då kommer det att bli uteträning. Vi har vår uthållighet som vi ska träna på och då behöver inte Nicita sitta så mycket...tror hon blir påverkad av att sitta på den kalla marken...måste vara rädd om hennes rygg.

Vi har en del skyltar som vi kan träna på hemma, inomhus.
Vi kan göra lite saker ute på våra promenader (var så duktig med det ett tag).
Vi kan bli mer aktiva med balansbollen (har slarvat med den).

Nej...nu måste jag ta tag i mig själv så mina Töser får mer aktivering.
Tävlingssäsongen är på väg och vi har vår kurs framför oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar