onsdag 23 januari 2013

Rallylydnad

Efter drygt en veckas vila från träning så är vi igång igen. I fredags var vi i Halmstad Hundarena och tränade tillsammans med Ingrid, Bellman, Anki och hennes grabbar.
Med tanke på träningsvilan gick det riktigt bra...lovade gott inför söndagens tävling.

På tävlingen skulle jag först vara funktionär i Mästarklassen. Det var -18 grader ute så det var inte att tänka att Nicita skulle ligga ute i bilen. Jag band upp henne på den övre delen på läktaren, va ganska nära henne så jag hade koll. Hon låg så fint hela tiden, runt 1,5 timme, och när jag kom tillbaka sa tjejen som satt jämte henne...Vilken underbar hund du har, så fint hon har legat här hela tiden. Jag har sagt det till henne flera gånger "du är så duktig så". Då blir man varm om hjärtat...min lilla Tös.

Så va det dags för vår klass. Marje och Ylva kom och hejjade på oss...goa kompisar.
Hur gick då vår tävling? Det kändes INTE bra, mycket ljud och SENA sättande. Vid femte skylten, banan hade 17 skyltar, tänkte jag "vi bryter"...det kändes bara skit. Men va fasiken, vi får ta det som en träning så vi fortsatte. Å vilken jäkla tur att vi gjorde det...83 poäng...hur gick detta till.
Vi funderade på varför Nicita inte ville sätta sig och kanske det berodde på att hon hade blivit stel i ryggen. Vi kom ju till Hundarena strax innan kl 8 och vi startade efter kl 11...många timmar som hon fick ligga och vänta även om vi gick ut lite så hon fick röra på sig.  
Det är bra att filma för när jag tittade på filmen såg det mycket bättre ut än som det kändes.

Idag var det åter dags för träning i Hundarenan, jag och Ingrid hade bokat en timme. Det gick det lite si och så. Nicita gick väl iofs hyfsat med det var lite ljud och det vill vi inte ha.

Efter träningen fikade vi tillsammans med Ingrid, Anki och Stephanie...ett måste efter träning.

Ny träning blir det nästa onsdag i Hundarenan och däremellan lite hemmaträning.

slalom i högerhandling


Tar med ett par sommarbilder från vår resa.
 
Kamelridning ute i Sinai-öknen

En strand där vi badade i kristallklart vatten
med massor av färggranna fiskar 

Denna svanen hade killen som städade vårt rum gjort
och lagt på min säng
gulligt av honom
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar