torsdag 24 januari 2013

Heden, Stallet, Brukshundklubben

Vilken härlig vinterdag vi har haft.
På förmiddagen åkte vi till Heden, solen sken och det var vindstilla. Visserligen lite kallt men ändå härligt. Vi gick där länge länge ja alldeles för länge...skulle ju jobba på eftermiddagen. Testade även några rallymoment, har fått för mig att jag ska göra byte framför på ett annat sätt men det visade sig inte alls vara bra.
Kom hem kl 11.45 skulle vara på jobbet strax efter kl 12. Det blev en varma koppen i termosmuggen som jag drack på vägen...mycket delikat.

Det var tänkt att jag skulle åka med och hämta en ny ridskolehäst men det blev inte så. Istället stannade jag kvar i stallet och hjälpte till. Veterinären kom och vaccinerade nästan alla hästarna...det gick snabbt och smidigt, nästan som ett löpande band.

Så hade vi en lektion med småttingar, verkligen småttingar, från 3-4 år och upp till kanske 6 år. Alla var nybörjare, deras tredje lektion, så dom behövde hjälp med att fixa hästarna. Jag borstade och kratsade hovarna på 4 hästar, Erika tog hand om en, sedan hjälptes vi åt med att sadla och tränsa.
En liten tös behövde lite hjälp på lektionen så jag tog hand om henne, fick springa med hela lektionen, 40 minuter. Hon var så söt och skrattade gott när vi travade.

Efter lektionen hade vi lite kontorsjobb som skulle göras innan jag kunde bege mig hem. Kom hem kl 17.40 och kl 18.10 skulle Gittan hämta mig.
Snabbt ut med Töserna, visste inte att dom redan hade varit ute med husse, värmde lite ärtsoppa under tiden som jag bytte kläder som jag snabbt slevade i mig.

Sen åkte vi till brukshundklubben, vi går en tävlingssekreterarutbildning, och jag kände mig något mosig i huvudet. Vi räknade en massa protokoll och gjorde resultatlistor.
Jag har för många år sedan gått denna utbildning men eftersom jag inte har suttit med på någon tävling på ganska många år så måste jag gå den igen. Ganska intressant så mycket det finns kvar någonstans där bak i huvudet.  

Nu väntar sängen...känner mig helt slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar