måndag 7 januari 2013

Kursavslutning...

Idag har vi haft avslutning i Rallylydnadskursen Avancerad/Mästarklass.
Vi är ett gäng som enligt mitt tycke och säkert dom andras också har utvecklats under kursens gång.
Idag var det tävling och snacka om att vi fick tävlingsnerver. En del av nervositeten tror jag berodde på att Lasse på Hundarenan filmade oss.

Efter Rallylydnadscupen som var den 29 december har jag och Nicita tillsammans med flera kompisar varit på Halmstad Hundarena vid 2 tillfällen och tränat. Det går oftast jättebra...jo det är sant.
Men idag...vad ska man säga?
Anki Rolfsson hade gjort en klurig ganska tuff mästarbana...å det var ju så det skulle va...vi fick verkligen något att "bita" i.
När vi gick banvandringen började jag fundera på - hur ska detta gå - så ska man ju inte tänka.
Men vi ska gå in och göra vårt bästa.. Det gick inte alls som jag ville och det var mycket snack.

En sak som vi inte gjorde idag som vi så gott som alltid gör...värmer upp!!! Det var inte snällt mot hundarna att bara få gå in på banan och prestera...något att ta med sig i ryggsäcken.
Men trots allt detta så fick vi ihop 80 poäng och vi kom 2:a.

Det blir en ordentlig träning till tillsammans med Ingrid och Bellman innan jag åker på semester. Sen blir det drygt en veckas vila innan nästa ordentliga träning som blir fredagen innan nästa deltävling i Rallycupen.

Ett stort tack till Hanna som har hållt i kursen...Nu väntar vi på nästa kursstart.
En godkänd tävling till i Avancerad sedan väntar Mästarklass så vi behöver mycket hjälp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar