onsdag 18 juli 2012

Tiden går snabbt

Såg att det är en vecka sedan jag skrev. Snacka om att tiden bara rusar iväg.
Det som har hänt är en massa hundträning, spår, sök, budföring, lydnad, rally och balansbollen.
Lydnad och rally har jag tränat i Halmstad tillsammans med Gittan, Ronja, Anki, Erika och Stephanie...har jag glömt någon...ja Bengt har ju varit med på ett hörn...kanske någon till. Vi har i alla fall varit många. Skogen har varit tillsammans med Marje och Ylva.
I går var jag i Oskarström och träffade Ewa och Zeb. Det var ett tag sedan vi träffades så vi hade mycket att tjabba om...jättekul att träffas...får vi snart göra om. Å tack Ewa för den fina blomman jag fick och den smarriga rabarberkakan.
Fortfarande har jag problem med Nicita och hennes snack på planen. Har fått ett antal tips som ska provas och jag kommer att behöva massor av tålamod. Kaisa tränas med mycket godis och hon tycker att det är kul.
Balansbollen går sakta framåt...ja jag tar det sakta som Anna har sagt...lite varje dag.
Skogen...ja vad ska man säga om det. Kaisa är helt suverän på spår, nosen ner i backen sen går det som på räls. Sök på andra är inte riktigt hennes grej så hon får leta efter mig och det är hon duktig på. Nicita är väl lite si och så med spåret. Tar sig runt men inte mer. Däremot sök...ojojoj vilken arbetsglädje...full sula och vilken lycka när hon hittar figgen. Sen har vi budföringen...vi fattar inte vilken fart Nicita får upp, är sannerligen hennes grej.
I helgen tog vi en tur till stugan, bara va, inga måsten. Nicita har ju lärt sig att simma i sjön är ju faktiskt riktigt kul...det tog bara 7 år för henne att upptäcka detta...inte riktigt 7 men nästan. Vi gick en långpromenad i skogen och plötsligt var det helt gult jämte stigen. Trodde inte det var sant...kantareller. Jag har aldrig sett så mycket. Det blev en smarrig kvällsmat, smörstekta kantareller och grillad ytterfilé med ett glas vitt.
Det har inte blivit så mycket med hästen, han är ju på grönbete och lever livet.
Ja detta är lite av det vi gjort.
Lite bilder från budföring






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar