söndag 8 juli 2012

Stugan och Tiraholms Fisk

Idag har det varit en helt underbar dag, ett underbart väder.
Vi packade för en dag i stugan, passa på när det är sol och varmt. Tänkte passa på och låta Nicita simma i sjön. Husse var skeptisk, trodde inte riktigt på det. Inga problem när jag kastar ut bollen...trodde jag. Jag kastade ut den, kanske lite för långt och mitt i näckroserna. Inte lätt att se den så hon stod kvar. Fick en tetig kommentar från husse men jag ger ju mig inte bara så. Kastade en pinne mot bollen, hon simmade ut och hämtade pinnen, såg inte bollen. Men hon simmade länge och husse blev lite imponerad. Jag fick honom att ta båten och ro ut mot bollen...ja där var den...en lycklig hund som fick tag på sin älskade boll. Vi kastade ett antal gånger och Nicita simmade runt och jag tror hon tyckte det var härligt.
Kaisa satt på strandkanten och tittade på, fanns inte en chans att hon gick ner i vattnet. Nej hon grävde efter sork istället...mycket roligare.
När vi har bröllopsdag går vi alltid ut och äter på kvällen men idag fick vi en annan idé. Tiraholms Fisk ligger bara 1,5 mil från stugan så vi åkte dit och åt en mumsig middag.Regnbågslax som var honung- och senapsgrillad. Den söta honungen och lite söta senapen på laxen...det var kanongott. Att den sedan är odlad där och helt nyfångad gjorde smaken så mycket bättre.

Kaisa letar sork

Laxmiddagen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar