fredag 6 juli 2012

Balansbollträning

Dagen började med att Nicita skulle på återbesök till Kerstin, vår veterinär. Hon fick sista behandlingen för hårsäcksinflammationen och så ska vi minska på medicinen för hennes klåda...hon kliar inte sig längre. Men behandlingen ska inte avbrytas helt utan vi minskar successivt.

Idag har vi tränat på balansbollen. Jag måste ha bättre koll på klockan, vill gärna hålla på för länge och Nicita vill ju så gärna vara på bollen. Nej det gäller att jag skärper till mig.
Kaisa var helt otrolig idag. Hon gillar att vara på bollen och hon kröp upp och la sig helt själv.
Det blev lite för mycket träning idag. Först tränade vi själva sedan kom husse hem och då ville jag ha hjälp med Nicita när hon skulle upp och stå på bollen. Det är vingligt och jag vill inte att hon ska ramla ner eller bli rädd/osäker.
Senare fick vi besök och då fick vi visa lite men bara lite...det får ju inte bli för mycket.
Nu har vi 2 trötta Töser, behagligt trötta.

Någon frågade mig hur stor bollen är...den är stor. Skojade med några kurskompisar...jag får köpa större bil så allt får plats, den tog större delen av baksätet. Den är inget man tar under armen och traskar iväg med. Lite kan man se på bilderna i mitt tidigare inlägg. Titta på Hannas sida, där finns bilder på olika hundar med olika storlekar på bollen.

Bollen står på en gungstol, ganska stor...









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar