torsdag 19 januari 2012

Läkarbesöket

Så har jag varit på återbesök och det var ingen hit. Trycket var allt ifrån bra men övriga prover var ok. Tog andra prover idag för läkaren vill inte släppa mig...vill ta allt som bara går att ta. Det känns så himla skönt att ha fått en läkare som verkligen bryr sig.
Nu har jag fått medicin och om ett par veckor ska jag ta nya prover för att se om jag svarat på medicinen.
Om ytterligare 2 veckor blir det ny provtagning.
På måndag ska jag testa Ljuskällan...ska bli spännande och känns det bra ska jag gå en "kur" på ca 10 gånger. Synd nog går detta inte på högkostnadskort så det kommer att kosta en hel del men hjälper det så är det värt det.
Att ha gått så länge, kan skylla mig själv, och mår så dåligt vill jag testa allt som finns...kosta vad det vill. Tur jag har en "rik" man....han får betala det *s*

Läkaren sa till mig...du MÅSTE lära dig säga nej. Det finns andra som kan göra sakerna...ta inte på dig en massa. Det som ger energi kan du göra men akta dig för det som bara tar energi. Detta är ju inget nytt men attans så svårt att leva upp till det. När folk ber om hjälp och jag säger NEJ skrattar dom ofta åt mig...det är ju en baggis för dig. Visst kan uppgiften vara en baggis men den ena uppgiften efter den andra så blir det mer än en baggis. Det blir en belastning som gör att jag mår skam så mycket sämre. Varför har vissa så svårt att acceptera mitt NEJ?
Visst...min "sjukdom" syns inte utanpå...när jag gick gipsad var det ingen som ifrågasatte mitt Nej...

"Skolan" jag har börjat i tas det upp många av dessa frågor och jag känner igen mig i så mycket. Detta kommer förhoppningsvis lära mig en hel del om mig själv. Annars blir det svårt att kunna coacha men jag har lång tid på mig att lära detta. Går det åt skogen så gör det det...inget att bekymra sig om nu.

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Börja tänka på dig själv och sätta dig själv i första rummet! Punkt slut :)

    Kram

    SvaraRadera