måndag 23 januari 2012

Fredag Lördag Söndag Måndag...så här har dessa dagar varit

Fredag: Lurade ut Ylva på en något blöt tur. Vi skulle ut med hundarna och jag hade varit på ett ställe några dagar innan som var perfekt att rasta hundarna. Ett STORT inhängnat område där vi kunde släppa hundarna. Det var bara det att på några dagar hade stora delar av området blivit som en sjö...klafs klafs klafs. Stackars Ylva som varit dunderförkyld blev helt dyblöt om sina fötter, skorna läckte som ett såll.
Vi fick trösta oss med att hundarna hade fått rusa av sig och var trötta, och vi fick en välbehövlig fika.

Lördag: Stora delar av dagen tillbringade jag i sängen och i soffan med min trogna huvudvärk. Typiskt när det var så härligt väder, snön yrde och solen visade sig. Ja ja sånt är livet.
Det var mycket fotboll och handboll på tv som jag fick roa mig med.
På kvällen var vi på bio...jag fick stoppa i mig x antal huvudvärkstabletter...
Filmen var ganska blodig, lite väl mycket för min del, men det var action hela filmen igenom.
Filmen vi såg va...












Söndag: Ett underbart vinterväder så vi var ute och rastade oss i naturen.
Vi gick i Frennarpsskogen och på en liten stig mötte vi 3 personer som kom med en liten chihuahua. Jag gick åt sidan med Töserna, satte dom och skulle släppa fram dom mötande. Då säger damen med hunden...hon är inte farlig och släppte fram sin lilla råtta mot oss. Jag sa till henne att ta in sin hund, släpp inte fram den till andra hundar som du inte känner. Hon blev lite sur, muttrade och gick vidare.

Måndag: Klockan 09:00 skulle jag få min ljusterapi i Ljuskällan. Det är helt underbart...bra för både kropp och själ. 1 timme i lugn och ro med ljuv dämpad musik...bättre kan det inte bli. Bara synd att det är så dyrt och att högkostnadskyddet inte gäller. Men å andra sidan så är hälsan viktig...
Ljuskällan är inredd helt i vitt, man blir bländad dom första 5-10 minuterna, man ska titta hela tiden men bör undvika titta in i lysrören. Sen är det bara så avkopplande. Efter timmen i ljuskällan var det dags för "skolbänken" och tur nog var kaffet klart annars hade jag nog somnat...jag även dom andra som var med.














I eftermiddags var jag och Töserna ute i naturen. Det var ganska skönt men tyvärr försvann solen, slapp i alla fall blåsten men kallt var det...det nöp i kinderna.
Måndag = stallet. Mocka, fixa kvällmaten, morgonmaten och lunchen, fylla höpåsarna. Så ska hästen in och få sitt mellanmål, välblött betfor med nyponpulver, glucosamin, lucernpiller, loppfrö och en tuss hö. Det var ruskigt halt så vi fick gå försiktigt men det är inte så lätt med en häst som vet att det vanskas godsaker när man kommer in...då har man bråttom. När vi hade halkat oss in då kommer dom och sandar...
Idag var det mer folk än vanligt så det blev mycket snack med dom andra tjejerna. Tro det eller ej men det är inte bara hästsnack...
Nu ikväll har vi kollat på handbollen...tyvärr så förlorade Sverige.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar