lördag 23 februari 2013

Tiden bara rusar iväg...

Vad har hänt dom senaste 2 veckorna? Egentligen inte så mycket, därför har jag inte skrivit något. Men jag vet att ni är ett gäng som inte har FB men ändå vill veta lite vad som händer.

Förra veckan hade vi årsmöte i SBK Halmstad, ett av dom bästa årsmöte jag någonsin har varit på. Folk satt inte bara tysta som dom oftast gör och vi fick 2 omröstningar. Efter mötet blev vi bjudna på smörgåstårtor, kaffe och kaka...bara så gott!

På söndagen var det sista deltävlingen i Rallylydnadscupen som vi tyvärr inte kunde vara med i...Nicita var ju opererad. Jag var där och hejjade på våra kompisar. Jag och Nicita fick pris, 7:e bästa hund i avancerad klass...inte illa för mig och den pratglada tösen.

I måndags var det åter dags för tävlingssekreterarutbildningen, sista gången innan proven. Det är mycket att hålla reda på, finns massor med regler som man inte alltid tänker på som tävlande. Jag tror att jag har koll på det mesta men på några frågor är svaren svåra att formulera...kan bli långa romaner *s* Bättre att skriva för mycket än för lite...

I onsdags var vi och tog stygnen på Nicita...gick bra, hon låg så stilla. Det hade blivit lite var i såret och lite eksem jämte såret...tror hon har kommit åt och slickat lite trots kragen. Vi har "plåstrat" såret så nu kan hon inte slicka på det...dumt att vi inte gjorde det från början men men...det är lätt att vara efterklok.
När vi varit hos veterinären åkte vi till Heden där dom fick springa av sig. 10 dagar med bara koppelpromenader är ingen hit och definitivt inte med en fartfylld hund. Jisse så dom sprang....

Torsdag var det jobbet på eftermiddagen. Vi fick 2 nya elever i nybörjargruppen som aldrig ridit innan så jag fick ta mig an den ena. Det tar på krafterna att gå och springa jämte dom en hel lektion och vara fullt koncentrerad. Oftast händer det inget men för säkerhets skull finns man jämte dom.

I går fick vi besked om tumören och den va godartad så nu kan vi andas ut. Vi vill tacka alla våra vänner som har tänkt på oss och stöttat oss...Ni är guld värda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar