onsdag 6 februari 2013

Hundar och kalas

Idag var det åter dags för hundträning i Halmstad Hundarena tillsammans med Ingrid och Bellman. Vi bjöd även in Anki som kom med sina och Erikas hundar, Ture, Rambo och Lilla My.
Det blev en kanonbra träning för oss alla och det filmades en del.
Konstigt nog var Nicita så gott som tyst hela tiden. Kan det bero på mitt sätt att vara? Eftersom vi inte kan vara med i sista deltävlingen i Rallylydnadscupen så tror jag att jag "slappnade" av, det blev liksom inget krav...om ni förstår hur jag menar.
Efter träningen fikade vi med Ingrids mumsiga chokladmuffins.

På eftermiddagen tog jag och Töserna en tur till Heden så dom fick rusa av sig. Det skulle vara kul att sätta en "runkeeper" på Nicita, se hur långt hon springer jämfört med hur långt jag går.

Senare på eftermiddagen hämtade jag Ylva, vi skulle hem till Marje på födelsedagskalas. På vägen åkte vi inom Eurostop, fixa present. Det satt en gammal schäfertik uppbunden utanför affären, satt på en våt handduk. Vi blev så illa berörda av synen, pratade med hunden innan vi gick in i affären. När vi kom tillbaka satt den stackarn kvar, vi satte oss i bilen för att vänta och se vad som skulle hända. Ganska snart kom matte och hämtade sin hund. Det såg nog värre ut än vad det var...

Kvällen skulle avslutas med fotbollsunderhållning men efter en halvlek lämnade jag tv-soffan. Hur kan ett landslag spela så uselt...pinsamt.
Då är det tur att man har en dator och fb...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar