tisdag 12 februari 2013

En händelserik dag...

Igår hände det en del.
Först lämnade jag Nicita i Våxtorp, hon skulle opereras.
Vidare till stallet för jobb. När jag kom dit ville killarna ha frukost så efter 10 minuter i stallet fixade jag frukost.

När vi satt och fikade kom en tjej och ville ha hjälp med en hund som blödde kraftigt från en tass. Den stackarn hade slitit av en klo. Jag konstaterade direkt att den behövdes köras till en veterinär. Jag ringde vår veterinär men hon hade fullbokat...skit med. Vi får ringa Slöinge men innan jag ringde kom jag på...vi har ju travbanekliniken. Där kunde dom ta emot hunden direkt så dit körde vi. Den fick lugnande, somnade gott, och blev behandlad. Dom ville inte att vi skulle åka innan hunden hade vaknat till liv...han sov gott så vi fick vänta en stund.
Den stackars tjejen med sin hund bodde utanför stan, hade åkt buss in till stan, så jag körde henne hem, bodde i skogen.

Sen var klockan så mycket så det blev Tiarp direkt. Efter det åkte jag hem till Kaisa, hon låg innanför dörren, saknade oss, hon var ju helt ensam.
Ut på en långpromenad med henne, lite mat i magen, sen bar det av till Våxtorp för att hämta Nicita.
Hon var pigg och tjabbig...hade charmat personalen så dom ville att hon skulle få stanna hos dom. Dom hade bara massor av positivt om henne, söt och pussig, otroligt snäll och trots miljön var hon trygg. Det är härligt att höra om sin lilla tös.

Hem, inom Grizzly för att köpa ett vanlig halsband att sätta fast tratten med. När vi kom hem började Kaisa nosa på henne, reste lite ragg och då gjorde Nicita det också...dom gick nästan och mätte varandra. Fick stopp på det, tänkte att dom ryker ihop men det blev snart som vanligt.
Nicita fick av sin tratt, fick mat...hon var något lite hungrig.

Sen skulle jag på tävlingssekreterarutbildningen så då åkte tratten på igen. Även om husse var hemma tog jag säkra före...han kunde ju glömma att ha koll på henne.
Jag var borta i 3 timmar och hon hade gått runt och gnällt hela tiden. Det hjälpte inte att han pratade och försökte gosa med henne...nej, jag vill att min matte kommer hem.
När jag kom hem till en orolig hund åkte tratten av och vi gick ute en liten runda. Hon är ju en hund full av energi, inte lätt att bara rasta henne i koppel i 10 dagar.

Till natten skulle ju tratten på igen och genast blev hon orolig så hon fick ligga i min säng. Det tog en lång stund innan hon kom till ro å inte kunde jag somna. Det blev en orolig natt, inte mycket sömn, men fram på morgonen somnade hon gott och snarkade men då var det inte lång stund innan jag skulle upp.

Husse skulle jobba hemma på förmiddagen så hon slapp vara ensam men tratten åkte på igen. Hon gillar inte att ha den. Fick tips idag om en annan sorts "tratt" en mjuk som man blåser upp, mer som en krage. En sådan ska vi iväg och köpa.
Jag gick hem tidigare från jobbet, dom var ensamma när jag kom och hon var så olycklig...lycklig när tratten åkte av.

Nu ska vi sova en liten stund, jag i alla fall...är helt slut.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar