onsdag 25 december 2013

Vilken Jul!

Ojojoj vilken julafton vi hade.
Egentligen började den redan dagen innan med dom sista inköpen. Alla var trötta så vi beställde hem pizza innan vi bänkade oss framför tv:n...den stora matchen mellan Arsenal och Chelsea. En bra match som tyvärr blev mållös, hade ju hoppats på Chelseavinst, men man kan inte få allt.

Julafton sov vi länge, var på kyrkogården och tände ljus och planterade några hyacinter. Sen en fika innan det bar av till stallet, mocka och fixa mat. Så skulle Echo och Jojje hämtas in, usch så lerigt det var på vägen till hagen. Å nu var den lille fågeln där igen, har saknat honom.

Hem igen och kolla på Kalle Anka innan jag gick hem till Victor med hans julklapp. Så var det dags för julklappsspelet som sannerligen blev en kamp...precis som det ska vara.
Snart dags att börja laga julmaten, alla var samlade i köket och fick olika uppgifter. Vi skulle inte ha så mycket mat men det blev en hel del...

Efter maten var det dags för julklappsutdelningen och du milde tid så många julklappar vi hade. Ändå tyckte jag att vi inte hade köpt så många men köper man några då och då så har man inte samma koll på antalet.

Jag fick så många fina julklappar...måste ha varit riktigt snäll. Men det var 3 st som stack ut extra mycket.
En Chelseafleecefilt...trodde inte att det var sant...köpt i London...så glad och överraskad jag blev.
Så fick jag, trots att mannen tyckte det var fånigt att önska sig det, ett presentkort på 2 nya sommardäck.
Å sist men inte minst...2 gånger pratade vi med sonen via Skype, en gång på morgonen, kvällen hos honom, och sedan på kvällen, juldagsmorgon hos honom. Detta med Skype är kanon.

Juldagen blev det också en rejäl sovmorgon. Efter frukosten gick jag och Töserna en lång runda i skogen och när vi kom hem blev det ett träningspass för Nicita. Det blev vanlig lydnad, lite rally, apportering och uppletande, Kaisa fick leta godis.

Vad vi ska göra resten av dagen...ja det vet jag inte. Blir nog till att chilla framför tv:n, kanske titta på någon film eller kanske lösa korsord. Fick en korsordstidning i julstrumpan...

Men jag måste visa en bild på min fina filt...tror jag ska hänga upp den på väggen. Snart ska Ulla-Carin, en härlig hundkompis vars man är ett galet Chelseafans, åka till London och då ska hon köpa en Chelseamössa till mig.



Ha en fortsatt trevlig jul!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar