söndag 10 november 2013

Rally och åter rally

I måndags var jag och Marje och tränade på klubben. Det blev rallylydnad, vanlig lydnad och lite "trams". Kaisa fick ett litet träningspass, kunde lotsa henne med teckenspråk och hon var riktigt duktig...gamla fina Kaisa.

I onsdags startade Anki upp en rallylydnadskurs avancerad/mästarklass där jag är med som hjälpinstruktör. Ett gäng superduktiga rallybrudar som vi snart kommer att få se på tävlingsbanan. Kursen är inne på Halmstad Hundarena...lyxigt att slippa stå ute.

Idag har vi haft en träningstävling i rallylydnad. Vi hade ekipage i alla klasserna och det var riktigt kul. Anki hade gjort kluriga och ibland lite tighta banor, dom var utmanande och så ska det vara.
Klubben har flera nya ekipage som till nästa tävlingssäsong ska ge sig ut på tävlingsbanan.
Nicita var fullständigt tossig när jag tränade henne...inte kan man tro att hon är 8 år :)

När jag skulle skriva verksamhetsberättelsen för Rallylydnaden år 2013 roade jag mig med att titta på resultaten för året. Det är imponerande så många duktiga ekipage vi har, drygt 20 som under året gjort många många bra tävlingar med höga poäng och massor av uppflyttningar i dom olika klasserna. Några som började med rallylydnad i våras och som nu är uppflyttade till avancerad klass. Det ska bli spännande att följa alla dessa rallybrudar under nästa tävlingssäsong.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar