måndag 21 oktober 2013

Lite av varje!

Nu har det gått 2 veckor sedan jag skrev något här.
Vad händer i mitt liv?
Nu kretsar mycket runt jobbet, töserna får sin tid även om dom skulle behöva mer.

I förra veckan var jag med när hästen fick massage...helt otroligt så lugn en häst kan bli. Han stod nästan och sov...

I torsdags när jag backade ut bilen från garaget kändes det konstigt. Jäklar skit...punktering. Tur att grabbarna på DäckIn kunde göra en utryckning och komma hem och laga det.

I lördags satt jag och Anki på sekreteratet på klubbens lydnadstävling och appelltävling. Det tog nästan hela dagen så när jag kom hem var det skönt att inta soffläge.

I förmiddags var jag i stallet och fixade för hästen. Efter det körde vi till skogen så töserna fick springa av sig en massa energi. När vi kom hem blev det lite inneträning, rally, lite vanlig lydnad, jag gömde mig så fick dom leta upp mig och så blev det lite godisletande. Undrar om Kaisa börjar få ett sämre luktsinne. Hon hade svårt att hitta godiset och sen gick hon och la sig i sin säng.

I kväll har det varit måndagsträningen på klubben och den gick över all förväntan. Vi tränade rallylydnad o vanlig lydnad. En platsliggning som vi inte har gjort på länge länge. Nicita låg tryggt trots att det var bus med andra hundar runt omkring. Inkallning med mötande hund...gick bara så bra. Eftersom vi har lagt tävlandet på hyllan så kommer vi att träna lite allt möjligt och nu när vi inte har någon press på oss går allt så mycket bättre. Det är en härlig känsla...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar