fredag 30 augusti 2013

Fredag igen...

Denna helgen kommer bara att innehålla hund och häst.

I kväll har klubben rallylydnadstävling och jag ska sitta i sekreteriatet. Vi har ett gäng rallybrudar som ska tävla och vi hoppas på många fina resultat...och att dom går ut på banan och har kul...för det är trots allt det viktigaste.

I morgon är det invigning av Skedalaheds Idrottspark och vi ska vara med i hundparaden. Det är olika fotbollslag, olika åldrar, och brukshundklubben som samtidigt ska tåga in på fotbollsarenan...ska bli kul.
Det kommer att bli fotbollsmatcher hela dagen.
Brukshundklubben ska ha uppvisning av agility, rallylydnad och ipo. Jag har fått uppdraget att hålla i rallylydnaden, ska berätta lite om det. Tur att jag har några rallybrudar till min hjälp som kan fylla i det jag glömmer...jag tänker prata fritt, inte ha något "manus" i handen.  
En tipspromenad kommer det att bli, ponnyridning, loppmarknad och andra aktiviteter.
Cafeterian är öppen och grillen är tänd...så vi hoppas på bra väder, inget regn tack.

På söndag är det ett gäng hästtjejer som ska träffas i stallet och fika...kan tänka att det blir en jäkla massa tjabb och många goa skratt.

Har ni märkt en sak? Jag har börjat skriva lite oftare...fick en liten pik av en som inte har fb (mest på skoj) att jag inte skriver något. Vi vet ju inte vad som händer...

Ha en trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar