lördag 1 juni 2013

Det var ett tag sedan...

Jag har inte skrivit något här på länge och det beror på att jag skriver mer på FB.
Det som händer är vår rallyträning, pyssel med hästen och min nya sysselsättning på vardagarna.

Jag och Nicita var i Osby den 25 maj, gjorde vår debut i mästaklassen och vi blev godkända. Snacka om glädje, både jag själv och våra rallykompisar.

Sommaren är här och vi börjar vara i stugan. Vi har en hel som ska göras där...mao full sysselsättning med både det ena och andra.

I sommar ska jag hålla i Rallyträningen på några av klubbens torsdagsträffar. Ska även vara hjälpinstruktör på Ankis nybörjarkurs. Ja, mycket handlar om rallylydnad.

Nästa helg har klubben en gigantisk agilitytävling där jag ska hjälpa till några timmar.

Helgen därpå, fredag-söndag, är det SM i lydnad och agility i Falkenberg. Lördagen och söndagen ska jag vara funktionär där, hela dagarna, från tidig morgon till kvällen.
På lördagen kommer det även att vara Rallylydnadstävling, avancerad och mästaklass.

Ni som är lite hundintresserade...passa på och besök agilityn och SM:et. Det kommer att bli 2 upplevelser...det kan jag lova.

Agilitytävlingen i Halmstad

SM lydnad och Agility i Falkenberg

Ha en härlig sommar så får vi se när jag återkommer här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar