söndag 4 mars 2012

Lite av varje...

Vecka som har gått har det hänt en hel del.
I måndags hade jag en "galen" häst att ta in...jäklar vad han trilskades. Första gången under alla dessa år som jag har undrat "Hur fasiken ska det här gå". Vi kom in oskaddade men jag fick släppa honom sista biten in i stallet annars hade han trampat ner mig.
På kvällen när han fick sitt dressyrpass gick han kanon...den lille illbattingen.

Töserna har fått sitt, både motion och träning även om underlag och väder inte har varit det trevligaste. Ska ta fram tävlingskalendern och pricka in några tävlingar.

Själv har jag varit på en genomgång av det nya sbk tävlingsprogrammet som ska användas i sekreteriatet. Det blev lite virrigt för vi kunde inte använda övningsprogrammet. Men vi löste det med att titta på avslutade tävlingar i den riktiga delen. Ju mer man tittar på det så går det upp lite ljus...det ska nog inte vara så krångligt.

Men veckans höjdpunkt är utan tvekan att vår "lille" son har fått en "glassigt" jobb på en gymnasie-friskola i Göteborg som engelskalärare. En skola där lärarna ska vara propert klädda, grabbarna ska ha kostym och skjorta. Så i fredags firade vi med god mat och champagne. Så nu väntar vi på att flyttlastet går till Göteborg.
Lördagen blev det också lite firande för då kunde hela familjen vara samlade...
Det var ju ett underbart väder på dagen så det blev långa skogspromenader och jag planterade om i mina utekrukor, påskliljor och vårliljor.

Idag har det varit Pannkakshoppet i Ridhuset så där har jag varit ett antal timmar. Hjälpte till inne i stallet mellan varven. Pannkakorna hade en strykande åtgång, köket hade fullt upp med att grädda och dom var sååå goda med grädde och sylt.
Resten av denna söndag ska jag bara slappa.

Och ytterligare en kanongrej...Hanna med sin Prinsessa blev lydnadschampion. 2 grymma tjejer...helt suveräna. Grattis!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar